*********aHLaN wAsAhLaN yA RaMadHaN*********
..........................................................................................

..........................................................................................

..........................................................................................

Thursday, March 4, 2010

bahaya

saya akan kongsi dengan anda tentang sebuah buku berjudul

"BAHAYA BODOH"

buku ini hasil penulisan Encik Abd Rahman Abd Majed
keluaran Darul Nu'man
cetakan pertama : 2007

mula2 saya tak faham sangat bila tengok cover. tapi alhamdulillah.
buku ini sedikit sebanyak membantu saya, naikkan semangat..dan
macam2 lagi..

yang pasti, alhamdulillah Allah izinkan saya miliki buku ini..
sebab, tatkala saya pegang buku ni, apa yang terlintas di fikiran
hanyalah "aku takmau jadi org bodoh"
so, kalau takmau, kenala buat something kan...
antaranya, beli dan baca buku ni sebagai makanan tambahan....

setelah saya betul2 mengkaji buku ini,
terlalu banyak tindakan yang tak sepatutnya kita buat...

kalau nak tau lebih lanjut, anda boleh dapatkan di mana2 kedai buku..
tapi saya beli dekat ct plaza..kat bawah tu

hak cipta terpelihara..so, nak cerita banyak2 pon tak boleh la
hehe..

tapi saya juz listkan isi kandungan supaya lebih nampak..

tanda2 bodoh:
-bangga diri
-gopoh
-salahkan org laen
-cepat marah
-godaan syaitan
-mengumpat
-hati yang berpenyakit
-tamak
-menyeksa diri
-malas beribadah

-tekanan mental
-hipokrit
-meremehkan dosa kecil
-takut tua
-membuang masa
-zalim
-bosan
-bohong
-curang

sesungguhnya huraian dalam buku ini amat menarik...

**semoga Allah merahmati dan memberkati setiap ilmu yang kita perolehi...
insyaAllah... ;)

No comments: