*********aHLaN wAsAhLaN yA RaMadHaN*********
..........................................................................................

..........................................................................................

..........................................................................................

Sunday, February 28, 2010

kehilangan

seumur hidup aku..
aku tak pernah diuji dengan "kehilangan"
yang aku tahu..
aku hanyalah seorang anak yang degil
begitu dahagakan ilmu

apa yang aku nak, semua boleh dapat
kalau tak dapat pun, aku pasti bertegas
kerana aku yakin apa yang aku inginkan itu
adalah sesuatu yang baik

hinggalah sekarang
aku bertegas untuk menuntut di insaniah
satu tempat yang tak pernah wujud dalam mimpiku
akhirnya aku tekad dengan keputusanku
ilmu yang aku idamkan 10 tahun dulu...
alhamdulillah Allah izinkan

berbeza dengan sahabat2ku
sahabat2 aku ada yang diuji dengan "kehilangan"
ada yang kehilangan ayah sewaktu kecil
ada yang kehilangan ayah ketika peperiksaan berlangsung
ada juga yang kehilangan ibu
ada yang kehilangan anak, adik, kakak,abang
dan taklupa juga haiwan peliharaan

namun..aku???
setahu aku..tiada apa yang hilang
kalau ada pun..tidaklah sehebat apa yang sahabatku hilang

apakah jika aku diuji dengan satu kehilangan
yang aku terlalu inginkan setelah sekian lama
dengan penuh yakin dan harapan yang menggunung
akhirnya aku buat keputusan yang aku sendiri tak sangka
yang aku tahu
aku tak sanggup melihat air mata ibu menitis
walaupun dia bukan ibuku,
namun aku juga punyai naluri seorang ibu
aku dapat rasakan
jika aku bertegas dengan keputusanku
pasti ada air mata ibu yang mengalir

betulkah keputusan yang aku ambil ini???

YA ALLAH
sesungguhnya aku yakin
setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya
sahabatku...
doakan aku
aku perlu kuat
segala yang aku lakukan
segalanya kusandarkan pada YANG ESA
permudahkan segala urusanku ya Allah

damaikan aku dengan segala ketentuanMU
hidup dan matiku hanyalah untukMU
cinta dan kasihku akan ku hamparkan hanya untukMU

No comments: