*********aHLaN wAsAhLaN yA RaMadHaN*********
..........................................................................................

..........................................................................................

..........................................................................................

Sunday, May 23, 2010

cinta

lama aku berfikir
apakah tajuk terbaru
banyak yang aku pelajari sepanjang cuti sem
entah apa yang aku fikir

sahabat
tiada kata yang mamapu kuucap

cuma maaf yang terlintas di saat ini
andai DIA menjemputku
untuk kembali ke sisinya
redhakan pemergianku
halalkan segala hutang oiutangku yang tak terbayar
segala ilmu yang takterucap terima kasih
maafkan segala salah silapku

aku terlalu merinduiNYA
tiada apa yang dapat ku inginkan
melainkan cinta dan kasihNYA
aku takut
aku tak ingin kembali ke belakang lagi

sahabat
aku perlukan kalian
doakan aku
terlalu hina dan kerdil diri ini
makin difikir
makin hina rasanya
andai di sisiNYA lebih baik untukku
doakan agar perjalananku mudah
umpama lampu hijau yang kelihatan di persimpangan trafic

hehe
DIA lebih Tahu
siapa aku sebenarNYA
hanya Dia yang benar2 Memahamiku

kebahagiaan sebenar yang ku idam...

2 comments:

aiN maNiSa said...

assalamualaikum sahabat... :)
selagi hidup, perjuangkan lah apa
yg ada.. kerana dunia mmg hanya
sementara, tp mati bukan penamat
segalanya... :)

MQ said...

salam ukhwah..
memang mati bukan penemat segalanya..
saya amat tertarik dengan kalam Allah "di antara keduanya (penghuni surga dan neraka) ada tabir dan di atas A'raf (tempat yang tertinggi) ada orang-orang yang saling mengenal, masing-masing dengan tandanya. mereka menyeru penghuni syurga, "salamun 'alaikum" (salam sejahtera bagimu). MEREKA BELUM DAPAT MASUK,TETAPI MERE INGIN SEGERA MASUK.."(al-a'raf, 46)

saya selalu bayangkan betapa bahagianya penghuni syurga..andai saya juga diizinkan Allah tergolong dalam golongan yang baik..subhanAllah..

ustaz kata, mg salah minta mati. tapi jika kematian itu lebih baik daripada hidup semakin bertambah dosa, keputusan Allah jua yang terbaik.. ;)